Twoja pierwsza kampania Facebook Ads

Kampanie Facebook Ads stały się nieodłącznym elementem marketingu online. W przypadku dużych firm, gdzie ich realizacją zajmują się wyspecjalizowane działy marketingu prowadzenie takich działań nie stanowi problemu. Nieco inaczej jest w przypadku niewielkich działalności. Tam działaniami marketingowymi zajmuje się sam właściciel lub osoby nieposiadające doświadczenia w kreowaniu reklam. Przygotowaliśmy krótki przewodnik po świecie kampanii Facebook Ads.

Przede wszystkim działania na Facebooku nie powinny być incydentalnym pomysłem opartym na spontanicznej decyzji o promowaniu posta. Tego typu kampanie powinny elementem stabilnej i wielowątkowej strategii i planu marketingowego. Ponadto wszelkie działania prowadzone za pośrednictwem social media muszą być stale monitorowane i analizowane. W przypadku braku efektywności można od razu reagować na wszelkie odchylenia i spadki optymalizując zakres kampanii.

Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?

Facebook to miejsce, w którym stykają się najróżniejsze środowiska, grupy wiekowe i osoby o odmiennych zainteresowaniach. To swoiste uniwersum, w którym możemy precyzyjnie dotrzeć do naszych potencjalnych klientów z komunikatem reklamowym. Za sprawą rozszerzonych możliwości targetowania reklam mamy pewność, że nasz budżet nie zostanie przepalony. Natomiast każda wydana złotówka przełoży się na realne zainteresowanie odbiorców. Ponadto Facebook pozwala na zastosowanie mnogości różnych formatów. Dzięki temu możemy stworzyć przekaz najbardziej spójny z naszą marką, a zarazem atrakcyjny i przyciągający uwagę.

Reklama na Facebooku, jak to robić?

Wiele osób unika menadżera reklam traktując go, jako narzędzie przeznaczone dla profesjonalistów. To błąd ponieważ kampanie optymalizowane i konfigurowane przy wykorzystaniu tego kreatora są zwykle bardziej efektywne niż działania inicjowane przez przycisk promuj post. Ponadto w tym miejscu mamy nieustanny podgląd do wyników kampanii, dzięki czemu bez trudu podsumujemy statystyki każdej wyświetlanej reklamy, skontrolujemy budżet oraz zoptymalizujemy grupę docelową. Menadżer reklam znacznie ułatwia prowadzenie wielowątkowych działań reklamowych, bowiem dzięki temu narzędziu mamy wszystkie wyniki i statystyki w jednym miejscu. Dzięki zaawansowanym opcjom reklamy na Facebooku są bardziej efektywne, bowiem precyzyjniej trafiają do naszego targetu i lepiej inwestują przeznaczone na działania środki. Jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie skonfigurować kampanii za pośrednictwem menadżera reklam lub zwyczajnie brakuje nam czasu warto poprosić o wsparcie profesjonalistów w tym zakresie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Z marketingiem związany jestem od ...właściwie przez całe życie. Mam doświadczenie w pracy z "wielkimi" firmami, ale nie są mi obce również problemy mniejszych podmiotów. Jestem autorem książki o prowadzeniu działań marketingowych. Aktywnie uczestniczę w procesie wdrażania i realizacji strategii marketingowych klientów firmy, w której pracuję. Prywatnie realizuję kampanię dla firm, które potrzebują mentora i przewodnika w Internecie. Dlatego też powstał projekt "slogan-reklamowy" nawiązujący w swym znaczeniu do skutecznego przekazu i działań content marketingowych. t.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *