Proste sposoby na szybki marketing restauracji
Na efekty niektórych działań marketingowych restauracji trzeba czekać miesiącami. Inne wymagają długich przygotowań. Są jednak i takie, które da się zastosować od razu i tym samym szybko poprawić marketing restauracji w sieci.
Warto poradzić się doświadczonej agencji marketingu internetowego i stworzyć długofalowy plan konkretnych działań marketingowych dla restauracji. Czasem jednak szukasz prostych pomysłów do szybkiego zastosowania. Zebraliśmy triki, które każdy może wcielić w życie w kilka minut.
Marketing restauracji w 2020 roku
Do niektórych działań nie potrzebujesz marketingowych strategów. Na Facebooku możesz wyszukiwać ostatnie posty na określony temat w danej lokalizacji. Sprawdź, czy w Twojej okolicy mówi się o kuchni, którą serwujesz. Odpowiedz na pytania – zajmie Ci to 5 minut, a z czasem zbudujesz pozycję eksperta.
Zrób zdjęcie charakterystycznego szczegółu wnętrza, nakręć krótki filmik z siekania warzyw lub zamieść portret kogoś z obsługi. Wszystko to sprawi, że klienci będą mogli zbliżyć się do świata, który tworzysz. Standardowe zdjęcia z internetowych baz przedstawiające pizzę czy kawę są ładne, ale nie mówią za wiele o Twoim biznesie.
Obecnie wyjątkowo szybko możesz też założyć program lojalnościowy Twojej restauracji. Sprawdź w Google – istnieje kilkanaście firm, które dostarczą Ci kupony lub pozwolą klientom na zbieranie wirtualnych pieczątek. Musisz zrobić niewiele więcej poza założeniem konta w jednym z takich serwisów.
Telefon, social-media, menu restauracji
Czy wiesz, że większość klientów dzwoni do restauracji tylko po to, by zapytać, czy jest czynna? Pomyśl, ile czasu zaoszczędzisz, jeśli nagrasz na automatyczną sekretarkę podstawowe informacje, takie jak godziny otwarcia lokalu. Uzupełnij je też na profilach społecznościowych. Szybkim trikiem jest wrzucenie do wizytówki Google zdjęcia, na którym znajdą się „godziny otwarcia 2020”. Klienci będą wiedzieli, że są aktualne.
Zaskakujące, jak wiele restauracji wciąż nie zamieściło swojego menu on-line lub ma na stronie nieaktualne dane. To sprawia, że klienci nie wiedzą, co zamawiać i wolą skorzystać z usług restauracji, która ma bardziej czytelne menu. Czy musisz przepisywać wszystko do internetu? Nie! Zrób zdjęcie menu w lokalu i przypnij w swoich mediach społecznościowych.
Marketing restauracji w dobie pandemii
Nie da się uniknąć tematu pandemii, jeśli chodzi o biznes gastronomiczny. Ograniczenia, plotki i obawy sprawiają, że klienci w dużej mierze wolą zostać w domu i nie zamawiają jedzenia w ulubionych miejscach. Nie każ im zgadywać i powiedz im, jak wygląda sytuacja w Twoim lokalu. Do strony głównej i w profilach społecznościowych przypnij post o tym, jak restauracja radzi sobie z koronawirusem. Daj klientom znać:
- Czy lokal jest otwarty, na jakich zasadach i w jakich godzinach?
- Czy oferujesz potrawy na wynos, w ogródku kawiarnianym lub z dowozem?
- Jak dezynfekujesz powierzchnie wewnątrz i jak dbasz o higienę?
Nie zakładaj, że wszystko jest oczywiste. Klienci mają własne problemy i mogą nawet nie być pewni tego, jakie są nowe ograniczenia w działaniu restauracji. Aktualne dane sprawiają, że wiedzą, czy mogą do Ciebie przyjść.