Najczęstsze błędy w marketingu szeptanym
Potknięcia i pomyłki zdarzają się każdemu. Niestety pewne gafy są bardziej dotkliwe w skutkach od innych. Należą do nich m.in. błędy w marketingu szeptanym. Te z kolei bywają niewybaczalne… Dobrze jest więc zawczasu poznać najczęstsze błędy w marketingu szeptanym, zanim one wyjdą nam na spotkanie.
Czym jest marketing szeptany?
Błędy w marketingu szeptanym w dużej mierze są skutkiem niezrozumienia specyfiki tego zagadnienia. Otóż marketing szeptany tylko z pozoru wydaje się być spontanicznym działaniem. W rzeczywistości to dobrze przemyślana strategia, która zawiera w sobie swoisty plan działania. Marketing szeptany to, innymi słowy, wszelkie zabiegi polegające na zrobieniu pozytywnego szumu wokół danej marki, która w ten sposób będzie mogła zaistnieć na dłużej w świadomości konsumentów.
Błędy w marketing szeptanym, o które nietrudno
Do jednym z najczęstszych błędów w marketingu szeptanym należą mijanie się z prawdą, powielanie już wcześniej napisanych treści oraz tworzenie sztucznej rozmowy. Zakładanie wielu kont na danych serwisach to kolejne błędy. Nie rzadko popełniany błędem jest także usilne namawianie do zakupu danej rzeczy i umieszczanie linków reklamowych gdzie popadnie.
Nagminnie popełniane błędy w marketingu szeptanym mogą wzniecić prawdziwy pożar wśród Internautów i spotkać się z czymś gorszym niż krytyką. Wtedy pozostaje nam już tylko jedno: jak bronić się przed hejtem w Internecie? Aby uniknąć negatywnych komentarzy pod naszym adresem, nie wdawajmy się w nachalną dyskusję, a także publikujmy treści zgodne z prawdą…
Błędy w marketingu szeptanym – jak ich uniknąć?
Zacznijmy od planu i trzymajmy się go. Brak odpowiedniej strategii aż prosi się o popełnienie jakiegoś błędu. Dwa razy przemyślmy też to, co chcemy opublikować. Postarajmy się zachować neutralność – zbytnie chwalenie danego produktu czy wręcz przeciwnie nadmierna krytyka – na pewno nie działają na jego korzyść.
Zalety marketingu szeptanego
O ile nie przytrafią nam się błędy w marketingu szeptanym, które na dobre odstraszą potencjalnych odbiorców, o tyle możemy liczyć na wiele korzyści związanych właśnie z tą formą promocji. Należą do nich m.in.:
- wzmocnienie pozytywnego wizerunku marki,
- podniesienie wiarygodności firmy,
- zwiększenie zainteresowania i większy ruch na stronie,
- relatywnie niedroga i skuteczna forma promocji/reklamy,
- zdobycie nowych klientów,
- i oczywiście zwiększenie zysków.
Podsumowanie
Pomimo usilnych starań błędy w marketingu szeptanym mogą zdarzyć się także nam. W takiej sytuacji nie ma, co rozpaczać nad i tak już rozlanym mlekiem a po prostu wynieść z tego cenną lekcję na przyszłość. Czasem trzeba się po prostu potknąć, by później móc się podnieć i iść krokiem zwycięzcy.