Modeling i reklama
O tym, że reklama jest dźwignią handlu, słyszał niemal każdy. I nie ma w tym nic zaskakującego. Od dawien dawna marketingowcy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie uwagi klienta. Nowoczesna, dobrze dobrana forma promocji to jeden z najistotniejszych elementów, które pomagają w poprawieniu wyników sprzedażowych firmy. Reklamy z udziałem modelek i modelów wyjątkowo przyciągają uwagę i sprawiają, że odbiorca zaczyna interesować się danym produktem. Co wpływa na wyjątkowość tej formy przekazu? Jak ważny jest wybór modelki do kampanii? O tym wszystkim dowiecie się z poniższego artykułu!
Modelki w reklamie produktów
Posługiwanie się wizerunkiem przepięknych kobiet w reklamach jest zjawiskiem powszechnym. To samo tyczy się przystojnych modelów, prężnie prezentujących swoje muskuły. Z każdej strony docierają do nas uśmiechnięte twarze, płaskie brzuchy i idealne ciała, promujące różnego rodzaju produkty i usługi. Nie chodzi oczywiście tylko i wyłącznie o telewizję. Nie trudno zauważyć, że modelki znajdują się praktycznie wszędzie tam, gdzie firma chce wywrzeć wpływ na potencjalnego klienta. Zatrudnia się je jako hostessy na targach samochodowych, a nawet na promocjach w sklepach odzieżowych czy marketach. Takie działanie jest niezwykle pomocne w przebiciu się do świadomości konsumenta w morzu konkurencji. Wpływa nie tylko na poprawę wizerunku marki, ale również wytworzenie pozytywnych skojarzeń z promowanym produktem.
Body Image Advertising
Body Image Advertising jest to zbiorcze określenie reklam z osobami, których wizerunek został zmodyfikowany za pomocą obróbki graficznej, na przykład z wykorzystaniem Photoshopa. Jest to pojęcie stosunkowo świeże i narodziło się w wyniku ruchów promujących wykorzystanie naturalnych wizerunków w reklamie. Spoty promocyjne z wykorzystaniem pięknych modelek i aktorek, w dodatku przerobionych komputerowo, coraz częściej spotykają się z krytyką i są uznawane za szkodliwe. Przeprowadzone kilka lat temu badania pokazują, że większość modelek biorących udział w reklamach waży średnio o prawie 25% mniej niż typowa kobieta. Co ciekawe dwadzieścia lat temu różnica ta wynosiła niecałe 8%. Jest to ogromna różnica! Skutków propagowania nieosiągalnych wzorców wyglądu jest o oczywiście o wiele więcej. Psychologowie już od dość długiego czasu głośno mówią o tym, że przedstawianie nierealistycznego wzorca piękna, szczupłości, czy umięśnienia rodzi poważne ryzyko zaburzeń odżywiania i postrzegania siebie.
Modele i modelki w reklamie nieco inaczej
W ostatnich latach wiele producentów i firm zdecydowało się stworzenie kampanii reklamowych wykorzystując do nich „prawdziwe” kobiety. Jedną z najsłynniejszych i najbardziej znanych jest reklama marki Dove o nazwie „Prawdziwe Piękno”. Powstała ona w odpowiedzi na wyniki badań, które informowały, że zaledwie 2% kobiet uważa się za piękne, a zdecydowana większość chciałaby zmienić coś w swoim wyglądzie. Trend ten również jest coraz częściej spotykany wśród marek odzieżowych. Nawet jeśli mówimy o takich gigantach jak Gucci czy Burberry. Ciekawym pomysłem jest zaproszenie pracowników do udziału w sesjach zdjęciowych. Takim pomysłem wykazała się marka Acne Studios. W najnowszej kampanii w rolę modela wcielił się m.in dyrektor sprzedaży, Pontus Bjorkman i dyrektor ds. komunikacji Edouard Schneider.