Marketing sportowy? Po co to komu?

Marketing sportowy – definicja

Czym jest marketing sportowy? Raczej nie trudno się domyśleć… Najprościej rzecz ujmując to zastosowanie znanych narzędzi marketingowych do promocji produktów, usług i wydarzeń sportowych.

Marketing produktów i usług sportowych

Nie chodzi tu tylko o możliwość reklamowania fajnych produktów, usług czy wydarzeń sportowych. Promowanie marki czy produktu schodzi tu na dalszy plan. Oczywiście wszelkie logotypy umieszczane na koszulkach znanych zawodników zawsze będą wyglądać wspaniale.  Ale w marketingu sportowym chodzi przede wszystkim o promocję samych wydarzeń sportowych. Ten rodzaj marketingu ma wyjątkowe znaczenie. Potrafi zainicjować budowanie świadomości wśród społeczeństwa. Potrafi przyczynić się do propagowania zdrowego trybu życia osób  z niepełnosprawnością. TAK – możecie być zaskoczeni, ale nieprawdopodobne jest to jak bardzo SPORT łączy i jednocześnie niweluje wszelkie różnice i bariery!

Marketing realizowany poprzez sport

Poprzez tworzenie związku ze sportem dużo łatwiej Nam, ludziom zdrowym, zrozumieć                                i zauważyć ludzi, którzy nie mieli tyle szczęścia co my, ale są ludźmi z PASJĄ. Nagle okazuje się, że nawet jeśli nie posiadasz takich samych umiejętności jak człowiek w pełni zdrowy, to poprzez swoją siłę i determinację możesz realizować się w sporcie. I co najważniejsze – możesz być niepokonany w swojej dziedzinie!

Marketing a emocje w sporcie

Emocje jakie wywołuje uczestnictwo w wydarzeniach sportowych z całą pewnością są kluczowe dla przedsiębiorstw zainteresowanych promocją swoich produktów. Ale te emocje pozwalają również wypromować nową jakość życia. Dlatego zachęcam, abyśmy jednoczyli się w sporcie i w tej radości, którą daje Nam trenowanie i ZWYCIĘŻANIE. Nie mam tu na myśli wyników, choć stanowią one cudowne uzupełnienie wysiłku i pracy włożonej w realizację samego zadania. ZWYCIĘSTWO może być rozumiane jako pojednanie i wspieranie, jako mocne i słabe strony życia. Wyrównywanie tego co ofiarowała Nam natura. Tylko od Nas zależy jak będziemy je widzieć i w jaki sposób interpretować!

Czy tylko poprzez wszechobecny sponsoring? Coraz droższe marki? Coraz bardziej wymyślne produkty? Czy tak chcemy widzieć sport i marketing z nim związany?

NIE – zdecydowanie NIE

W kolejnych latach sport będzie odgrywał kluczową rolę w naszym życiu. Codzienny stres i pogoń za karierą sprawiają, że coraz chętniej korzystamy z aktywnego odpoczynku. Tak więc można zakładać, że wpływ marketingu sportowego będzie porażająco wzrastał. Jest to więc czas, aby się DOBRZE zastanowić i dokonać WŁAŚCIWEGO wyboru.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Z marketingiem związany jestem od ...właściwie przez całe życie. Mam doświadczenie w pracy z "wielkimi" firmami, ale nie są mi obce również problemy mniejszych podmiotów. Jestem autorem książki o prowadzeniu działań marketingowych. Aktywnie uczestniczę w procesie wdrażania i realizacji strategii marketingowych klientów firmy, w której pracuję. Prywatnie realizuję kampanię dla firm, które potrzebują mentora i przewodnika w Internecie. Dlatego też powstał projekt "slogan-reklamowy" nawiązujący w swym znaczeniu do skutecznego przekazu i działań content marketingowych. t.

One thought on “Marketing sportowy? Po co to komu?

  1. Ja uważam, że w obecnych czasach marketing jest potrzebny we wszystkich dziedzinach biznesu. Oczywiście sportowiec, żeby odnieść pełny sukces musi mieć dobre wyniki, ale sukces marketingowy tez jest ważny, zwłaszcza w późniejszym życiu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *