Marketing sportowy? Po co to komu?
Marketing sportowy – definicja
Czym jest marketing sportowy? Raczej nie trudno się domyśleć… Najprościej rzecz ujmując to zastosowanie znanych narzędzi marketingowych do promocji produktów, usług i wydarzeń sportowych.
Marketing produktów i usług sportowych
Nie chodzi tu tylko o możliwość reklamowania fajnych produktów, usług czy wydarzeń sportowych. Promowanie marki czy produktu schodzi tu na dalszy plan. Oczywiście wszelkie logotypy umieszczane na koszulkach znanych zawodników zawsze będą wyglądać wspaniale. Ale w marketingu sportowym chodzi przede wszystkim o promocję samych wydarzeń sportowych. Ten rodzaj marketingu ma wyjątkowe znaczenie. Potrafi zainicjować budowanie świadomości wśród społeczeństwa. Potrafi przyczynić się do propagowania zdrowego trybu życia osób z niepełnosprawnością. TAK – możecie być zaskoczeni, ale nieprawdopodobne jest to jak bardzo SPORT łączy i jednocześnie niweluje wszelkie różnice i bariery!
Marketing realizowany poprzez sport
Poprzez tworzenie związku ze sportem dużo łatwiej Nam, ludziom zdrowym, zrozumieć i zauważyć ludzi, którzy nie mieli tyle szczęścia co my, ale są ludźmi z PASJĄ. Nagle okazuje się, że nawet jeśli nie posiadasz takich samych umiejętności jak człowiek w pełni zdrowy, to poprzez swoją siłę i determinację możesz realizować się w sporcie. I co najważniejsze – możesz być niepokonany w swojej dziedzinie!
Marketing a emocje w sporcie
Emocje jakie wywołuje uczestnictwo w wydarzeniach sportowych z całą pewnością są kluczowe dla przedsiębiorstw zainteresowanych promocją swoich produktów. Ale te emocje pozwalają również wypromować nową jakość życia. Dlatego zachęcam, abyśmy jednoczyli się w sporcie i w tej radości, którą daje Nam trenowanie i ZWYCIĘŻANIE. Nie mam tu na myśli wyników, choć stanowią one cudowne uzupełnienie wysiłku i pracy włożonej w realizację samego zadania. ZWYCIĘSTWO może być rozumiane jako pojednanie i wspieranie, jako mocne i słabe strony życia. Wyrównywanie tego co ofiarowała Nam natura. Tylko od Nas zależy jak będziemy je widzieć i w jaki sposób interpretować!
Czy tylko poprzez wszechobecny sponsoring? Coraz droższe marki? Coraz bardziej wymyślne produkty? Czy tak chcemy widzieć sport i marketing z nim związany?
NIE – zdecydowanie NIE
W kolejnych latach sport będzie odgrywał kluczową rolę w naszym życiu. Codzienny stres i pogoń za karierą sprawiają, że coraz chętniej korzystamy z aktywnego odpoczynku. Tak więc można zakładać, że wpływ marketingu sportowego będzie porażająco wzrastał. Jest to więc czas, aby się DOBRZE zastanowić i dokonać WŁAŚCIWEGO wyboru.
Ja uważam, że w obecnych czasach marketing jest potrzebny we wszystkich dziedzinach biznesu. Oczywiście sportowiec, żeby odnieść pełny sukces musi mieć dobre wyniki, ale sukces marketingowy tez jest ważny, zwłaszcza w późniejszym życiu.