Klienci, którzy sami do Ciebie przychodzą. Czyli krótka opowieść o tym, dlaczego ruch organiczny jest ważny.
Wirtualny świat składa się z dróg, które prowadzą użytkowników online do Twojego sklepu. Możesz zdecydować się na reklamy płatne, będące rodzajem ogromnych przydrożnych billboardów w internetowej rzeczywistości. Możesz też umiejscowić swój biznes przy samej autostradzie. Jak to zrobić? I o co właściwie chodzi w naszej opowieści? Śpieszymy z wyjaśnieniem.
Ruch organiczny- na czym polega?
Jeśli wyszukiwarkę Google przyrównamy do wielkiej autostrady, to strony, które znajdują się na jej szczycie możemy zestawić z punktami handlowymi znajdującymi się przy zjazdach. Wszystkie inne witryny będące dalej w wynikach wyszukiwania znajdują się daleko poza popularnymi szlakami komunikacyjnymi. Dotarcie do nich wymaga, więc znacznie więcej zaangażowania użytkowników niż korzystanie z adresów www będących na czołowych miejscach. Ich właściciele niekorzystną lokalizację muszą, więc nadrabiać w inny sposób – sięgając po reklamy płatne. Każdy się, wiec zgodzi, że w przypadku takiego układu sił dużo bardziej opłacalna jest inwestycja w dobre umiejscowienie biznesu niż w reklamy, bowiem te drugie będą pracowały na nasz zysk tylko do momentu, do którego będziemy za nie płacić. W przypadku lokalizacji inwestycja zaczyna zwracać się sama, nawet w miesiącach sprzedażowo gorszych, kiedy nie chcemy inwestować w działania płatne. Metaforycznie nakreśliliśmy już istotę ruchu organicznego w działaniach biznesowych online. A teraz przejdźmy do konkretów.
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?
Istota ruchu organicznego opiera się na jego wysokiej konwersji. Organiczne wyniki wyszukiwania przez użytkowników świata online wzbudzają więcej zaufania i prezentują się bardziej wiarygodnie. Potencjalni klienci naturalne rezultaty znalezione w Google traktują, jako autentyczne podpowiedzi na ich indywidualne potrzeby. W przeciwieństwie do reklam, które są postrzegane, jako komunikaty mające generować zyski. Inwestycja w pozycjonowanie to też znacznie większa stabilność dla firmy. Opieranie sprzedaży wyłącznie na Google Ads wiąże się z tym, że kończąc inwestowanie w reklamę z powodu na przykład jakiegoś nieprzewidzianego wydarzenia losowego bądź problemów finansowych, nasz sklep właściwie znika z Google. Pozycjonowanie jest procesem ciągłym. Nie wymaga, więc inwestowania co miesiąc dużych środków, a jedynie regularnej współpracy z agencją, której wynagrodzenie z pewnością jest dużo mniejsze niż budżet potrzebny do zapewnienia dużej widoczności w reklamach płatnych.