Jak znaleźć influencera do współpracy?

Jak znaleźć influencera do współpracy? To pytanie często zadają sobie przedsiębiorstwa, które chciałyby promować przedsiębiorstwo, w oryginalny sposób i wyróżnić się na tle swoich konkurentów. Często firmy wykorzystują media społecznościowe, aby prowadzić w nich swój skuteczny marketing. Influencer jest osobą, która prowadzi wiele działań w Internecie i właśnie dzięki tym działaniom staje się ona popularna, często posiada zaufanie swoich odbiorców.

To wszystko spowodowało, że powstała nowa gałąź marketingu, a mianowicie influencer marketing. Jest to sposób na przedstawienie produktu bądź marki ciekawie i który może sprawić, że sprzedaż danego przedsiębiorstwa wzrośnie. Pojawia się jednak pytanie jak znaleźć influencera do współpracy, aby okazała się ona być naprawdę skuteczna.

Jak znaleźć influencera do współpracy w Polsce

Kto to jest influencer?

Bez wyjaśnienia słowa influencer ciężko będzie rozpocząć nam rozważania na temat tego jak go znaleźć. Influencerami są osoby, które prowadzą twórczość w sieci, twórczość ta może być oparta na ich rozległej wiedzy na określony temat bądź są oni na tyle kreatywni, że tworzą treści chętnie oglądane i śledzone przez znaczną grupę osób, którzy darzą influencera sympatią, zaufaniem, a czasem nawet uważają taką osobę za wzór do naśladowania. Odbiorcy często są zafascynowani życiem influencera i chętnie śledzą jego losy. Influencerzy prowadząc działania w sieci zyskują zasięgi co więcej posiadają oni wpływ na zachowania swoich obserwatorów.

Firmy zdają sobie z tego sprawę i właśnie dlatego tak chętnie współpracują z twórcą internetowym. Influencerzy nie zawsze posiadają miliony obserwujących osób, czasami są to mniejsi twórcy to znaczy posiadający mniejsze grono odbiorców. To właśnie od wielkości publiczności i popularności influencera, będzie zależał też koszt współpracy z nim. Im bardziej popularny jest influencer tym wyższej ceny trzeba oczekiwać za świadczone przez niego usługi.

Jak znaleźć influencera do współpracy?

Jak znaleźć influencera do współpracy? Istnieją specjalne platformy, na których można szukać influencerów. Pośredniczą one między marką, która szuka influencera, a właśnie szukanym twórcą. Dzięki współpracy z taką platformą można znaleźć influencera, który będzie dopasowany do oczekiwań i potrzeb organizacji. Jedną z takich platform jest Influe.pl. jest to serwis, który zrzesza około 900 blogerów i influencerów, którzy chętni są na współpracę z określonymi firmami. Dostęp do tej strony jest darmowy. Każdy profil to dokładnie przedstawiony influencer, to znaczy na jakiej platformie on działa, ilu obserwujących w danym momencie posiada i jaką tematyką się specjalizuje.

Dzięki takim portalom reklamodawca może z łatwością znaleźć twórcę i rozpocząć z nim współpracę. Jak znaleźć influencera do współpracy? Innym sposobem na znalezienie influencera jest skorzystanie z narzędzi, które monitorują media społecznościowe, takim narzędziem jest Brand24. Dzięki temu można zobaczyć czy w twórczość influencera są zaangażowani jego obserwatorzy, im bardziej będą oni angażowali się w jego działanie tym bardziej wartościowa jest jego praca. Jest więc kilka sposobów na to jak znaleźć influencera do współpracy, wszystko zależy od tego jakie oczekiwania względem niego ma organizacja.

Jak znaleźć influencera do współpracy co będzie ważne

Ile kosztuje influencer marketing?

Wiele firm zadaje sobie również pytanie, ile kosztuje influencer marketing. Niestety ciężko jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ cena będzie zależała od dużej ilości czynników, a do czynników tych można zaliczyć na przykład popularność influencera, zasięgi jakie on osiąga, im zasięgi te będą większe tym można liczyć się także ze wzrostem kosztu kampanii. Kolejny czynnik, który również wpływa na koszt influencer marketingu to zakres działań jakie zostaje powierzony twórcy. Im więcej działań będzie musiał podjąć twórca tym współpraca z nim będzie droższa.

Warto jednak zainwestować w tę formę promocji, ponieważ dzięki influencer marketingowi można pozyskać wielu nowych klientów, influencer, z którym organizacja podejmie współpracę ma już wokół siebie zgromadzoną grupę odbiorców, dlatego też firmę będzie mogła w dużo łatwiejszy sposób do nich dotrzeć. Kolejny powód to możliwość pozyskania zaufania potencjalnych klientów. Pozyskanie zaufania i zbudowanie swojej wiarygodności to jedne z podstawowych celów do jakich dążą organizacje. Warto więc zacząć współpracę z twórcą internetowym.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Z marketingiem związany jestem od ...właściwie przez całe życie. Mam doświadczenie w pracy z "wielkimi" firmami, ale nie są mi obce również problemy mniejszych podmiotów. Jestem autorem książki o prowadzeniu działań marketingowych. Aktywnie uczestniczę w procesie wdrażania i realizacji strategii marketingowych klientów firmy, w której pracuję. Prywatnie realizuję kampanię dla firm, które potrzebują mentora i przewodnika w Internecie. Dlatego też powstał projekt "slogan-reklamowy" nawiązujący w swym znaczeniu do skutecznego przekazu i działań content marketingowych. t.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *