Jak w 15 min. mieć testimonials od (zadowolonych) klientów?

Testimonials, czyli świadectwa zadowolonych klientów, to najskuteczniejsze narzędzie reklamowe. Tylko jak je zdobyć?

Większość z nas ufa rekomendacjom innych. W anonimowej przestrzeni sieci te podpisane nazwiskiem i opatrzone zdjęciem szczególnie przekonują. Tylko jak zdobyć rekomendacje od klientów?

Większość właścicieli firm na myśl o testimonials wyobraża sobie ciągnięcie klientów za język i niezręczne przymuszanie ich do entuzjastycznych opinii. W rzeczywistości pozyskiwanie rekomendacji dla firmy wcale tak nie wygląda! Możesz je mieć w kilka minut i to bez poczucia, że kogokolwiek do czegokolwiek zmuszasz. Zauważ, że:

  • gdy wejdziesz na stronę firmy z imponującymi rekomendacjami klientów i przyjrzysz im się, to zauważysz, że najczęściej jest ich 3-6. Nie musisz więc szukać setek zadowolonych klientów – na początek wystarczy dosłownie kilku!
  • Nie musisz pytać o rekomendację przypadkowych osób, które mogą nie mieć na to ochoty lub nie mieć zdania o produkcie. Skup się na kilku życzliwych i zadowolonych osobach, które już zasugerowały, że dobrze myślą o firmie.
  • Przecież na Facebooku czy w skrzynce mailowej na pewno masz już wiadomości od osób, które są zadowolone z produktu lub usługi. Nie musisz pytać o opinię nieprzekonanych!

Poniżej 3 szybkie sposoby na to, by szybko zdobyć testimonials na firmową stronę.

Sposób 1: wykorzystaj dobre opinie, które już masz

Niby to oczywiste, ale wiele osób o tym zapomina. Za każdym razem, gdy dostaniesz miłego maila o treści:

 „ jestem zachwycona tym produktem, na pewno polecę znajomym, jeszcze raz dziękuję:)”

zachowaj go sobie w osobnym folderze. Później wystarczy zapytać taką osobę, czy można wykorzystać to konkretne zdanie na stronie z testimonials. Prawdopodobieństwo pozytywnej odpowiedzi jest wysokie, bo prosisz tylko o zgodę – Twój (zadowolony) klient nie musi już nic robić! Jeśli rozmowa odbywa się przez telefon, wystarczy od razu uzyskać zgodę na wykorzystanie miłej opinii na stronie.

Sposób 2: po zakończeniu usługi

Po zakupie produktu lub zakończeniu korzystania z usługi napisz do swojego klienta miłą wiadomość, w której zapytasz, czy jest skłonny podzielić się swoją opinią w Ceneo czy na Google Maps. Wiadomość może być wysyłana automatycznie. Niektórzy klienci od ręki napiszą opinię o firmie.

Sposób 3: zapytaj swoich ulubionych klientów

Każdy pośród dziesiątek klientów ma tych, z którymi na przestrzeni czasu udało się zbudować szczególną więź. Oni nas cenią i polecają znajomym, a my ciepło myślimy o nich. Dlaczego miałbyś prosić o testimonials nieznane Ci osoby, zamiast tych, którzy autentycznie są Ci życzliwi? Na początek wystarczą 2-3 takie wpisy. Pamiętaj: wystarczy zapytać.

Ważne: warto pomóc sformułować opinię, zamiast oczekiwać inwencji własnej. Zaproponuj więc, by podzielili się np. trzema rzeczami, za które cenią Waszą współpracę. Możesz też poprosić o uzupełnienie zdania:

Polecę tę firmę znajomym, bo…

Jestem zadowolony ze współpracy, ponieważ…

Przy okazji przeprowadzisz własne mini badanie rynku, które może się przydać do kolejnych działań marketingowych.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Z marketingiem związany jestem od ...właściwie przez całe życie. Mam doświadczenie w pracy z "wielkimi" firmami, ale nie są mi obce również problemy mniejszych podmiotów. Jestem autorem książki o prowadzeniu działań marketingowych. Aktywnie uczestniczę w procesie wdrażania i realizacji strategii marketingowych klientów firmy, w której pracuję. Prywatnie realizuję kampanię dla firm, które potrzebują mentora i przewodnika w Internecie. Dlatego też powstał projekt "slogan-reklamowy" nawiązujący w swym znaczeniu do skutecznego przekazu i działań content marketingowych. t.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *