Jak w 15 min. mieć testimonials od (zadowolonych) klientów?
Testimonials, czyli świadectwa zadowolonych klientów, to najskuteczniejsze narzędzie reklamowe. Tylko jak je zdobyć?
Większość z nas ufa rekomendacjom innych. W anonimowej przestrzeni sieci te podpisane nazwiskiem i opatrzone zdjęciem szczególnie przekonują. Tylko jak zdobyć rekomendacje od klientów?
Większość właścicieli firm na myśl o testimonials wyobraża sobie ciągnięcie klientów za język i niezręczne przymuszanie ich do entuzjastycznych opinii. W rzeczywistości pozyskiwanie rekomendacji dla firmy wcale tak nie wygląda! Możesz je mieć w kilka minut i to bez poczucia, że kogokolwiek do czegokolwiek zmuszasz. Zauważ, że:
- gdy wejdziesz na stronę firmy z imponującymi rekomendacjami klientów i przyjrzysz im się, to zauważysz, że najczęściej jest ich 3-6. Nie musisz więc szukać setek zadowolonych klientów – na początek wystarczy dosłownie kilku!
- Nie musisz pytać o rekomendację przypadkowych osób, które mogą nie mieć na to ochoty lub nie mieć zdania o produkcie. Skup się na kilku życzliwych i zadowolonych osobach, które już zasugerowały, że dobrze myślą o firmie.
- Przecież na Facebooku czy w skrzynce mailowej na pewno masz już wiadomości od osób, które są zadowolone z produktu lub usługi. Nie musisz pytać o opinię nieprzekonanych!
Poniżej 3 szybkie sposoby na to, by szybko zdobyć testimonials na firmową stronę.
Sposób 1: wykorzystaj dobre opinie, które już masz
Niby to oczywiste, ale wiele osób o tym zapomina. Za każdym razem, gdy dostaniesz miłego maila o treści:
„ jestem zachwycona tym produktem, na pewno polecę znajomym, jeszcze raz dziękuję:)”
zachowaj go sobie w osobnym folderze. Później wystarczy zapytać taką osobę, czy można wykorzystać to konkretne zdanie na stronie z testimonials. Prawdopodobieństwo pozytywnej odpowiedzi jest wysokie, bo prosisz tylko o zgodę – Twój (zadowolony) klient nie musi już nic robić! Jeśli rozmowa odbywa się przez telefon, wystarczy od razu uzyskać zgodę na wykorzystanie miłej opinii na stronie.
Sposób 2: po zakończeniu usługi
Po zakupie produktu lub zakończeniu korzystania z usługi napisz do swojego klienta miłą wiadomość, w której zapytasz, czy jest skłonny podzielić się swoją opinią w Ceneo czy na Google Maps. Wiadomość może być wysyłana automatycznie. Niektórzy klienci od ręki napiszą opinię o firmie.
Sposób 3: zapytaj swoich ulubionych klientów
Każdy pośród dziesiątek klientów ma tych, z którymi na przestrzeni czasu udało się zbudować szczególną więź. Oni nas cenią i polecają znajomym, a my ciepło myślimy o nich. Dlaczego miałbyś prosić o testimonials nieznane Ci osoby, zamiast tych, którzy autentycznie są Ci życzliwi? Na początek wystarczą 2-3 takie wpisy. Pamiętaj: wystarczy zapytać.
Ważne: warto pomóc sformułować opinię, zamiast oczekiwać inwencji własnej. Zaproponuj więc, by podzielili się np. trzema rzeczami, za które cenią Waszą współpracę. Możesz też poprosić o uzupełnienie zdania:
Polecę tę firmę znajomym, bo…
Jestem zadowolony ze współpracy, ponieważ…
Przy okazji przeprowadzisz własne mini badanie rynku, które może się przydać do kolejnych działań marketingowych.