Ile kosztuje influencer marketing?

Kim jest influencer? Ile kosztuje influencer marketing? Działania w Internecie stały się jednym z najlepszych sposobów na promocję. A jest to tak bardzo opłacalne, ponieważ ludzie spędzają w sieci bardzo dużą ilość czasu. Wiele osób też prowadzi tam swoje działania przez co zyskują oni popularność, nazywani są influencerami, ponieważ mają oni czasem bardzo duży wpływ na swoich obserwatorów. Dużo firm współpracuje właśnie z influencerami i dzięki temu mogą one docierać do szerokiego grona odbiorców, w ciekawy sposób. Ile kosztuje influencer marketing i czym tak naprawdę on jest?

Kim jest influencer?

Influencer to osoba, która prowadzi działania w sieci i dzięki tym działaniom zyskuje mniejszą lub większą popularność. Wokół twórcy gromadzi się pewna grupa odbiorców, którzy śledzą jej działania. Influencerem może być Bloger, Vloger, Instagramer, Gamer, Podcaster. Działają oni na różnych portalach społecznościowych, a swoich odbiorców pozyskują poprzez tworzenie treści, opartych na ich rozległej wiedzy z danej dziedziny lub takich, które akurat są w danym czasie popularne i chętnie odbierane przez obserwatorów.

Słowo influencer wywodzi się od angielskiego słowa „influence” i oznacza wpływać. Nie jest to bez znaczenia. Influencerzy mają duży wpływ na swoich odbiorców. Mogą wpływać na ich zachowania, poglądy, a także na decyzje zakupowe. Jak można dowiedzieć się ze źródeł, to głównie młode osoby posiadają swoich ulubionych twórców, którzy są dla nich bardziej wiarygodni niż na przykład eksperci pokazujący się w telewizji. Dlaczego tak się dzieje?

kto to jest influencer

Osoby wpływowew Internecie zwykle mają zbliżony styl życia do swoich odbiorców, mają podobne zainteresowania, komunikują się z odbiorcami zwykle przez media digitalowe, pozwalają na uczestniczenie w działaniach swoim odbiorcom, używają języka, który jest dla nich prosty i zrozumiały. To spowodowało, że powstał influencer marketing.

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing to działania, które polegają na promowaniu marki, jej produktów lub usług, poprzez współpracę z influencerami. W takim momencie są oni pośrednikami pomiędzy marką, a jej odbiorcami. Działania te są prowadzone zwykle poprzez te kanały, przez które twórca komunikuje się ze swoimi odbiorcami. Dzięki autentyczności i wiarygodności jaką wypracowali sobie influencerzy, reklamowana przez nich marka również może poprawić swój wizerunek, zwiększyć wiarygodność i w ciekawy, a jednocześnie nienachalny sposób dotrzeć do swoich odbiorców. Ile kosztuje influencer marketing? To pytanie niestety nie ma jednej odpowiedzi, ponieważ cena ta będzie zależała od dużej ilości czynników.

Ile kosztuje influencer marketing?

Tak jak wyżej już zostało to wspomniane, na pytanie ile kosztuje influencer marketing, nie ma jednej odpowiedzi, cena będzie bowiem zależała od dużej ilości czynników, jaką jest na przykład popularność influencera i zasięgi jakie on osiąga, im będą one większe tym bardziej zwiększy się koszt takiej kampanii. Kolejnym elementem wpływającym na to ile kosztuje influencer marketing, jest zakres działań jaki zostanie ustalony z twórcą. Zwykle film nagrany na YouTube będzie wyceniany wyżej niż na przykład wrzucenie zdjęcia na Instagram. Tak więc kampania z influencerem, może kosztować tylko tyle co dany produkt, będzie to wtedy współpraca barterowa, a może też sięgać nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Jakie korzyści można czerpać z influencer marketingu

Jakie korzyści można czerpać z influencer marketingu?

Czy każda firma potrzebuje marketingu? To pytanie też jest często zadawane, jednak patrząc jak duże korzyści daje odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona kampania marketingowa, można śmiało powiedzieć, że tak. Samo wyprodukowanie dobrego produktu nie wystarczy, odbiorcy muszą się jeszcze o nim dowiedzieć. Korzyści z influencer marketingu może być bardzo dużo, konieczne jest jednak by zostały one przeprowadzone w odpowiedni sposób.

Najważniejszym elementem będzie tutaj wybranie odpowiedniego influencera, wokół którego zgromadzone są osoby będące potencjalnymi klientami firmy. Jakie więc zalety ma influencer marketing? Jedną z nich jest możliwość dotarcia do swojej grupy docelowej. W sieci jest bardzo duża ilość treści, które w pewnym momencie nawet przytłaczają klientów i sprawiają, że nie zwracają oni uwagi na żadne z nich. Kolejną zaletą jest możliwość poprawienia wizerunku marki w sieci, dzięki temu, iż twórcy są odbierani jako osoby godne zaufania, również i firma przez nich promowana może stać się bardziej wiarygodna i godna uwagi. Jak widać dobrze zaplanowany influencer marketing, może być dla firm bardzo korzystny.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Z marketingiem związany jestem od ...właściwie przez całe życie. Mam doświadczenie w pracy z "wielkimi" firmami, ale nie są mi obce również problemy mniejszych podmiotów. Jestem autorem książki o prowadzeniu działań marketingowych. Aktywnie uczestniczę w procesie wdrażania i realizacji strategii marketingowych klientów firmy, w której pracuję. Prywatnie realizuję kampanię dla firm, które potrzebują mentora i przewodnika w Internecie. Dlatego też powstał projekt "slogan-reklamowy" nawiązujący w swym znaczeniu do skutecznego przekazu i działań content marketingowych. t.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *