Do czego wykorzystuje się remarketing?
Postęp technologiczny sprawia, że również w dziedzinie marketingu pojawia się coraz więcej możliwości. Sposobów na dotarcie do klienta i wpłynięcie na jego decyzje jest praktycznie nieograniczona liczba. Wśród wielu przedsiębiorców pojawia się pytanie, czy warto wypróbować te wszystkie nowoczesne metody, czy może lepiej trzymać się tych tradycyjnych? Czy w tym wszystkim, wartko poświęcić uwagę remarketingowi? Na czym dokładnie polega i czy może przyczynić się do wzrostu sprzedaży w firmie? Tego dowiesz się z artykułu. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Remarketing – ale co to znaczy?
Remarketing jest jedną z form marketingu internetowego, która stała się w ostatnim czasie bardzo popularna. Wykorzystywana jest przede wszystkim w branży e-commerce, szczególnie na stronach umożliwiających dokonanie zakupów on-line. Skupia się na dotarciu do tych odbiorców, którzy już odwiedzili kiedyś naszą stronę, jednak nie dokonali na niej zakupu. Celem tego typu działań jest oczywiście zachęcenie użytkownika do ponownego wyświetlenia witryny i kupienia produktów. Statystyki pokazują, że jest to aktualnie jedno z najpotężniejszych i najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych. Nie bez powodu marketingowcy tak chętnie je wykorzystują i doceniają.
Jak dokładnie wyglądają działania remarketingowe?
Wiemy już, jaki cel ma remarketing. Jednak jak on dokładnie działania? Najlepiej opisać to na przykładzie. Wyobraźmy sobie sytuację, w której wchodzimy na jakąś stronę internetową i oglądamy tam buty. Skupiamy się na konkretnym modelu, jednak po pewnym czasie dochodzimy do wniosku, że jest on niestety dla nas za drogi. Rezygnujemy więc z zakupu i przenosimy się na inną witrynę. A tam widzimy baner reklamowy z butami, które przed chwilą oglądaliśmy! Dodatkowo w promocji! Magia? Nie. To są właśnie działania remarketingowe. Oczywiście jest to bardzo ogólny przykład. Istnieje możliwość, by taki przekaz promocyjny trafił również do osoby, która już dokonała zakupów w konkretnym sklepie. Co więcej, kampania może zostać ustawiona tak, by takie banery wyświetlały się nawet tym osobom, które nigdy go nie odwiedziły.
Niesamowitą zaletą remarketingu jest też fakt, że reklama może być skierowana do osób, które zapoznawały się z ofertą sklepu nawet parę miesięcy wcześniej. Co ważne, tego typu treści wizualne są niezwykle skuteczne. Ich prostota sprawa, że bardzo łatwo wpadają użytkownikom w oko. Dodatkowo ich stworzenie nie pochłania dużej ilości kosztów. Nie trzeba nawet zatrudniać grafika. Istnieje możliwość stworzenia ich samodzielnie, na przykład w menadżerze reklam Google Ads. Dowolność jest całkowita, może być to zarówno sam tekst, jak i zdjęcie czy obrazek. Warto jednak pamiętać, że sam tekst przykuwa wzrok odbiorców w zdecydowanie mniejszym stopniu niż przekaz wizualny.
Co zrobić, by przygotować najlepszą reklamę remarketingową?
Jeśli nie są to twoje pierwsze kroki w marketingu internetowym, to zapewne doskonale wiesz, jak ważne jest określenie odpowiednich grup docelowych i dostosowanie do nich przekazu. To również podstawa w działaniach remarketingowych. Następnie należy zastanowić się, które narzędzia będą najskuteczniejsze w przypadku twojej firmy. Jeśli wiesz, że najwięcej klientów dociera do Ciebie z wyszukiwarki, to kampanie remarketingowe stwórz w Google Ads. Natomiast gdy Twoi klienci spędzają czas przede wszystkim w social mediach, na przykład na Facebooku, lepiej będzie wybrać Facebook Ads. Dodatkowo pamiętaj by:
- Różnicować reklamy w zależności od podjętych na stronie akcji – Musisz dopasować komunikat do tego, co dana osoba robiła na stronie. Jeśli oglądała konkretne produkty, to warto jej o tym przypomnieć. Jeśli jednak zrezygnowała z zakupu produktów, które miała już w koszyku, to może warto podarować jej, chociaż niewielki rabat?
- Bierz pod uwagę czas spędzony na stronie – Niekieruj reklamy automatycznie do wszystkich. Czasami ktoś wejdzie na stronę przypadkowo i spędzi tam dosłownie kilka sekund. Nie warto więc marnować na niego pieniędzy.
- Zadbaj o czytelną grafikę – Baner reklamowy musi zachęcać do kliknięcia. Dobrze, by znalazło się na nim logo oraz nazwa firmy. Dodatkowo można dopisać jakiś chwytliwy tekst w formie call to action – czyli wezwania do działania.