Czy warto posiadać wizytówkę w Google?
Pewnie nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak łatwo możemy trafić w sieci na wizytówkę w Google. Może mieć ona bowiem różne formy: od prostych do bardziej rozbudowanych, a nawet twórczych. Większość firmy posiada jednak wizytówki w Internecie. To proste, bardzo praktyczne i intuicyjne narzędzie. Czy zatem warto mieć wizytówkę w Google?
Czym jest wizytówka w Google?
Choć większość przedsiębiorców posiada wizytówkę w sieci, to nie każdy jednak decyduje się na pełne rozwiązanie. Najprostsza składa się bowiem z podstawowych danych, adresu czy godzin dotarcia. Nawet jednak takie informacje mogą pomóc klientom dotrzeć do nas, a zajmą nam nie więcej, niż kilka minut. Bardziej rozbudowana wizytówka może zawierać także zdjęcia, opinie klientów, a nawet szerszy opis naszej działalności. Wszystko to ma na celu wzbudzenie zaufania i wywarcie dobrego, pierwszego wrażenia.
Jakie warunki trzeba spełnić, żeby posiadać wizytówkę w Google?
Żeby posiadać wizytówkę, musimy aktywnie korzystać z dowolnego konta w Google (niekoniecznie konta pocztowego Gmail) oraz posiadać faktyczny adres własnej działalności.
Nie chodzi tu jednak tylko o adres korespondencyjny biura, w którym fizycznie pracujemy. Równie dobrze może to być adres zamieszkania czy adres biura wirtualnego. Ogólnie rzecz biorąc, musi to być miejsce, na którego adres otrzymamy kod weryfikacyjny. Bez niego nie mamy szans na wizytówkę w Google.
Stwórz własną wizytówkę w Google
Jak już zostało wspomniane wcześniej, prostą wizytówkę możemy stworzyć już w kilka minut. Bardziej skomplikowana zajmie nam trochę więcej czasu, ale warto go poświęcić, gdyż możemy zyskać nie tylko zainteresowanie potencjalnych klientów. Co jeszcze daje zdecydowanie się na wizytówkę w Google?
- Lepszą widoczność w najpopularniejszej wyszukiwarce,
- wyróżnienie na tle innych, podobnych firm,
- łatwy dostęp do informacji,
- zaoszczędzenie czasu na odpowiadanie na pytania o adres, nr telefonu czy godziny otwarcia,
- budowanie zaufania, a to najsolidniejszy z fundamentów,
- ocieplenie wizerunku firmy,
- darmową reklamę,
- szybkie wyświetlanie się lokalizacji danej firmy na mapie Google,
- możliwość skorzystania z usługi także na urządzeniach mobilnych.
Czy każda nawet mniejsza firma powinna mieć wizytówkę?
Wizytówkę w Google może mieć każdy, kto tylko posiada konto w Google i ma jakiś adres swojej działalności.
W praktyce więc wizytówkę w Google może założyć nawet twórca rękodzieła czy freelancer. Nie musimy więc być od razu posiadaczami wielkiej korporacji.
Podsumowanie
Każdy, kto już posiada wizytówkę w Internecie, na pewno dobrze zna jej zalety. Zakładając wizytówkę w Google, praktycznie nic nie tracimy, a możemy tylko zyskać.