Czy tytuł sprzedaje? Znaczenie hasła w reklamie
Jakie jest znaczenie hasła w reklamie? Czy tytuł sprzedaje? Zdecydowanie tak. To właśnie do jego zadań należy przyciągnięcie uwagi konsumenta. Jeżeli nie będzie on odpowiednio sformułowany nikt się danym artykułem nie zainteresuje. Co więcej musi być on dopasowany do kontekstu i zrozumiały dla większości osób. Dobranie odpowiedniego tytułu zwykle wymaga wielu godzin spędzonych na jego wymyślaniu, czasami zdarza się jednak tak, że pomysł przychodzi całkowicie niespodziewanie. Jak więc stworzyć tytuł, który będzie wpływał na konwersję. Co więcej jakie jest znaczenie hasła w reklamie? Poniżej znajdują się odpowiedzi na oba te pytania.
Jak stworzyć tytuł, który będzie sprzedawał?
Odpowiednio dopasowany tytuł do kontekstu, który będzie zrozumiały i przyciągający uwagę może doprowadzić do zwiększenia sprzedaży, jednak jego wymyślenie wcale nie należy do najłatwiejszych. Na co zwracać uwagę w czasie tworzenia tytułu?
- Liczby mocno wpływają na wyobraźnie – dobrym sposobem na tytuł jest umieszczenie w nim liczb. Dzięki nim czytelnik może sobie zmaterializować pewne pojęcia i od razu wiadomo o czym będzie dany tekst. Należy jednak pamiętać, by tytuł był realistyczny, nie można wymyślić czegoś co będzie nijak się miało do rzeczywistości. Użytkownicy są mocno wyczuleni na tego typu zabiegi. Tytuły, które mają w sobie liczby często wykorzystywane są w artykułach, które pokazują rozwiązanie jakiegoś problemu lub prezentują zalety określonego produktu.
- Tytuły sensacyjne – w czasie tworzenia takiego tytułu konieczne jest zwrócenie uwagi na pewne czynniki, ponieważ bardzo łatwo stworzyć tytuł, który nie będzie miał żadnego odniesienia do treści tekstu. Tytuły takie mogą być poniekąd lekkie, niewinne i jednocześnie nacechowane emocjonalnie. Co więcej zwykle są to takie tytuły, które wywołują w odbiorcy ciekawość i chęć rozwinięcia tematu zawartego w tytule.
Sposobów na tworzenie tytułów jest więcej, wszystko tak naprawdę zależy od wyobraźni
i kreatywności osoby, która tworzy taki nagłówek.
Jakie jest znaczenie hasła w reklamie?
Znaczenie hasła w reklamie jest niesamowicie duże. Jest ono najważniejszym elementem kampanii i jednocześnie znakiem rozpoznawczym marki. Wiele sloganów, które zostały wykonane w odpowiedni sposób pozostało w pamięci konsumentów na lata, a niektóre przyjęły się nawet w języku potocznym. Jak w takim razie stworzyć hasło, które będzie chwytliwe i łatwe do zapamiętania?
- Hasło w reklamie powinno pokazywać korzyść – prawda jest taka, że klienta zwykle nie interesuje produkt sam w sobie, ale korzyść jaką może on dzięki niemu uzyskać. Świetnym rozwiązaniem będzie w takim razie pokazanie mu jej już na samym początku. Może to być zaspokojenie potrzeby, spełnienie marzenia, poprawa samopoczucia czy też poprawa komfortu życia codziennego. Znaczenie hasła w reklamie jest duże, ponieważ to ono wykorzystywane jest do walki o klienta z firmami konkurencyjnymi.
- Odpowiedni dobór słów – znaczenie hasła w reklamie pokazuje również fakt, że tak naprawdę to ono najmocniej zapada w pamięci klienta i kojarzy się z daną marką. Najlepszym przykładem będzie tutaj slogan marki Calgon „Dłuższe życie każdej pralki to Calgon.” Nie ma chyba takie osoby w Polsce, która czytając to hasło nie zanuciłaby melodii, która mu towarzyszy. To właśnie przewaga reklamy audiowizualnej nad słowem pisanym. Jednak, jeśli hasło w reklamie będzie miało ciekawe brzmienie wzmocni to jego skuteczność również wtedy, gdy dana reklama jest czytana. Dobrym rozwiązaniem będą także gry słowne.
- Motywowanie do działania – motywując do działania można opowiedzieć jaki jest produkt. Warto pokazać co robi produkt, a jeszcze lepiej co może zrobić klient po jego zakupie. Dobrze sprawdza się tutaj czasowniki w trybie rozkazującym, które opisują ruch. Ten sposób najczęściej wykorzystywany jest przez marki sportowe.
Znaczenie hasła w reklamie jest bardzo duże, ponieważ to właśnie od niego zależy dalsza komunikacja pomiędzy marką, a klientem, a jego trafność decyduje jak bardzo skuteczna będzie cała kampania. Dlatego też jego wymyślenie zajmuje tak dużo czasu i pochłania duże ilości budżetu. Jednak jest to zdecydowanie warte swojej ceny. Dobrze stworzony slogan, nawet ten najkrótszy może pomieścić wiele informacji o produkcie lub marce.