Czy social media są skuteczne (argumenty za)?
Social media z roku na rok rosną w potęgę. I ten trend będzie się utrzymywał przez dłuższy czas. Facebook, Twitter, Instagram i jeszcze wiele innych serwisów to nie tylko miejsca, gdzie można odnaleźć swoich znajomych, ale można zbudować trwałe i bardzo solidne relacje ze swoimi potencjalnymi klientami. Są to miejsca, gdzie można zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy.
Jakie social media?
Wybierając social media do działania nie zakładajmy od razu, że będziemy korzystać ze wszystkich dostępnych. Nikt nie ma na to czasu. Wybierzemy jedno, maksymalnie dwa miejsca i na nich się skupmy. Ustalmy sobie również jak często będziemy komunikować się ze swoimi odbiorcami za pomocą takich mediów społecznościowych. Nie, nie musi to być kilkanaście postów dziennie. Wystarczy, że umieścimy tam dwa, trzy posty tygodniowo. Nie możemy jednak zbyt długo pozostawać bierni, aby klienci o nas nie zapomnieli. Z taką komunikacją wiążą się ogromne korzyści.
Szerokie grono odbiorców
Niezależnie od tego jakie social media wybierzemy dla siebie, będzie to dla nas dodatkowy kanał informacyjny z konsumentami. Dzięki temu, że założymy swoje fanpejdże lub też strony do obserwowania zyskamy jeszcze większe i szersze grono odbiorców. W szczególności, jeżeli działamy na rynku lokalnym warto poinformować społeczność o istnieniu nowej kwiaciarni, nowego fryzjera, czy też nowego psiego salonu w okolicy. Tak, klienci będą przekazywali sobie o naszym salonie opinie ustne. Jednak pozytywny post na Instagramie, Twitterze lub Facebooku szybciej rozniesie się po Internecie korzystnie działając na wizerunek naszej firmy.
Szybka komunikacja
Trzeba przyznać, że konta na serwisach społecznościowych umożliwiają dosłownie ekspresową komunikację z innymi. Przy czym warto tutaj pomyśleć o synchronizacji działań w social media z publikacją treści na stronie internetowej. Może to się stać przy pomocy systemu zarządzania treścią WordPress. Jako użytkownicy będziemy mieli możliwość skorzystania z najróżniejszych wtyczek automatyzujących dodawanie nowych informacji na konta w social mediach.
Tylko pamiętajmy o tym, aby nie powielać poszczególnych informacji. Postarajmy się o to, aby dane treści były nieco zróżnicowane. Szybka komunikacja na serwisach umożliwia przekazywanie treści klientom na bieżąco. planujemy jakieś obniżki cen? Od razu możemy napisać na koncie od kiedy promocje będą obowiązywać. Do naszej oferty wchodzi zupełnie nowy produkt z którym żaden klient nie miał jeszcze do czynienia? Nie ma problemu.
Zaraz pojawi się o tym odpowiedni opis informujący na stronie. Nie zapominajmy jednak o dodaniu odpowiednio wykonanych zdjęć, dzięki czemu w jeszcze większy sposób wzbudzimy zainteresowanie klientów. Szybkość komunikacji sprawi, że zaraz pod dodaniem posta na pewno otrzymamy szczegółowe pytania odnośnie danej rzeczy lub przykładowo wspomnianej promocji.
Solidna więź
Konta w social mediach umożliwiają zbudowanie solidniejszej, mocniejszej więzi na lini sprzedawca – klient. Przy czym nie zapominajmy, że liczą się te osoby, które są wierne naszej marce niż te, które dokonały zakupu jednorazowego, jednak nie zamierzają do nas wracać. Lepiej mieć jednego, ale za to bardzo wiernego klienta pozytywnie wpływającego na wizerunek naszej firmy niż dziesięć innych przypadkowych osób.
Lepiej zadbamy o jedną taką osobę przygotowując dla niej indywidualnie dopasowaną ofertę z czasem niż o osoby przypadkowe, które same jeszcze dokładnie nie wiedzą gdzie zagrzeją miejsca na dłużej. Pokazywanie klientom, że reagujemy na ich wpisy, jak chociażby zgłaszanie problemów z danymi usługami, produktami sprawi, iż zbudujemy z nimi trwalsze, mocniejsze relacje. Osoby widzące, że firma nie bagatelizuje ich spraw, są bardziej zadowolone z ich obsługi.
Jest więcej zalet korzystania z social mediów niż wad, dlatego warto pomyśleć o założeniu konta w takich miejscach.