Czy każda firma potrzebuje marketingu?
Rynek w ostatnich latach obfituje w coraz ciekawsze koncepty biznesowe. Marki konkurują ze sobą na różnych frontach. Celem tych aktywności niezmiennie pozostaje jednak konsument. Można tworzyć oryginalne produkty czy pomysły na firmę, ale kto właściwie o nich usłyszy bez odpowiedniej strategii marketingowej?
Jeden spójny kierunek
Nie każda firma musi posiadać dział zajmujący się budowaniem spójnego konceptu brandu. Wynika to z różnych przyczyn finansowych, ale często również logistycznych. Od tego zresztą są agencje, specjalizujące się w budowaniu strategii i wspieraniu firm merytoryczną wiedzą marketingową. A bez niej trudno POKAZAĆ SIĘ współczesnemu konsumentowi. Bez odpowiedniego wsparcia nie ma on nawet szans dostrzec markę na półkach sklepowych.
Gdy firma działa po omacku, gdy brakuje jej spójności komunikacyjnej, prędzej czy później odbije się to na jej postrzeganiu przez rynek. Problem będzie się nawarstwiał w działalności samej firmy. Począwszy od niekonsekwencji w działaniach przedstawicieli handlowych, niespójnych materiałach POS, a kończąc na chaosie półkowym. Dlatego przemyślana droga komunikacji to podstawa budowania lojalności wśród pracowników firmy. Jeden kierunek aktywności zapewni im swobodę komunikacji w kontaktach biznesowych.
Strategia marketingowa
Firmy nie muszą być ekspertami w każdej dziedzinie. Mają być ekspertami w swojej branży i to ją rozwijać na wszystkich możliwych płaszczyznach. A od marketingu są przecież specjaliści. Mowa o prawdziwych ‘ninja’ tradycyjnych i nowoczesnych narzędzi promocyjnych. Profesjonalne agencje marketingowe działają w trybie real time marketingu. To firmy, które dopasowują potrzeby swoich klientów do ich możliwości budżetowych i oczekiwań. Ich zadaniem jest słuchanie, a następnie kreowanie konceptu przygotowanego TYLKO dla tej konkretnej marki. Nie ma jednej recepty na skuteczne działania marketingowe. Każda firma jest inna, oferuje różnorodne produkty i wreszcie trafia do ‘swojego’ konsumenta. Dlatego też to czy w danej kampanii sprawdzi się outdoor czy reklama na wybranych portalach w sieci, zależy od indywidualnych potrzeb marki.
Jedno jest pewne, by marka została wreszcie dostrzeżona przez ‘świat’ musi dać mu taką szansę. Postawienie produktu na półce to za mało by się sprzedał. Musi mieć swoją historię marketingową, która zagwarantuje mu widoczność i wyróżnienie na tle konkurencji.