Czy content marketing faktycznie działa?
Treść ma swoja cenę. Umiejętne pisanie, nie tylko książek, ale również różnego rodzaju artykułów jest wysoko oceniane. Jeżeli tylko ktoś umie wykazać się budowaniem naprawdę wartościowych, sensownych treści, to jest w stanie stworzyć podwaliny pod dobry content marketing. Czy jednak tak skonstruowane, kompetentne treści są w stanie wpłynąć na większą popularność danej firmy?
Pojęcie content marketingu
Zanim będziemy zastanawiać się, czy content marketing faktycznie działa, należy dowiedzieć się czym to właściwie jest. Najbardziej trafną definicję wysunął Content Marketing Institute definiując to pojęcie. “Content Marketing to strategia oparta o tworzenie i dystrybucję wartościowych, istotnych i spójnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową. Ma ona ostatecznie zaowocować wymiernymi korzyściami dla organizacji, która je stosuje.” Jest to najbardziej owocna i wartościowa opinia. Nie można chcieć tylko pisać. Należy umieć stworzyć coś dobrego, co będzie miało sens i przynosiło odpowiednie zyski dla danej firmy. Prawda jest taka, że umiejętnie poprowadzone działania z zakresu content marketingu wpływają na wzrost popularności oraz ewentualne wyszukiwania w internecie.
Treści w sieci
Czytając artykuły sponsorowane, teksty zapleczowe możemy zastanawiać się nad jednym pytaniem – dlaczego mam wierzyć autorowi? W szczególności, że go nie znam i nie miałem nigdy z taką osobą do czynienia. Jak mogę wierzyć jego opiniom? Jest to prawdą, jednak psychika ludzka jest tak skonstruowana, że prędzej uwierzymy takim rekomendacjom umieszczonym w sieci. Rzadziej wierzymy w wesołe spoty reklamowe widziane w telewizji. Content marketing wpływa na pozytywnie zbudowanie wizerunku firmy w oczach klientów.
Nie zapominajmy o tym, że widząc reklamy podczas oglądania ulubionych seriali lub filmów, przełączamy na inne kanały. Może się to wydawać dziwne, ale chętniej czytamy poszczególne artykuły, niż oglądamy reklamy. Zastanawiając się nad tym, czy zainwestować w solidnie zbudowane treści nie zapominajmy o tym, że takie działania są o wiele tańsze niż nagrywanie spotów reklamowych. Oczywiście nie oznacza to, że mamy z nich całkowicie zrezygnować.
Solidne i korzystne działania
Content marketing idealnie sprawdza się w przypadku sklepów internetowych. Można wytłumaczyć to w bardzo prosty sposób. Wyobraźmy sobie, że planujemy zakup nowego aparatu cyfrowego wykonującego bardzo dobrej jakości zdjęcia. Nasza wiedza odnośnie takich urządzeń jest duża. Jednak oczekujemy, że sprzedawca w sklepie stacjonarnym będzie posiadał wiedzę jeszcze większą i umiejętnie odpowie na każde nasze pytanie.
Jeżeli tak zrobi, to będziemy wiedzieć, że jest to sklep godny naszego zaufania. I można to z powodzeniem odnieść do sklepów znajdujących się w sieci. Jeżeli sprzedawca na swojej stronie umieści takie teksty, które będą odpowiedzią na wszystkie niezadane przez nas w osobistej rozmowie pytania, to może być pewnym, że zainteresowanie klientów będzie duże. Nie liczy się tylko sama sprzedaż i prezentacja danych produktów. Warto podzielić się ze swoimi odbiorcami fachową wiedzą.
Można to zrobić za pomocą blogów, które mogą być powiązane z danym sklepem lub przy pomocy …Vlogów, czyli krótkich filmów wideo umieszczonych na kanałach You Tube lub też w innych miejscach. Wróćmy do naszego już aparatu cyfrowego. Przykładowo na takim filmie można zaprezentować działanie wybranych aparatów, zdjęć jakich one wykonują oraz omówienie poszczególnych funkcji, jakie można znaleźć w danym modelu.
Content marketing jest bardzo skutecznym narzędziem internetowym. Jednak jest jeden warunek. Muszą to być treści nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi oraz będą pisanie dla ludzi, a nie tylko dla robotów odpowiadających za działanie wyszukiwarek Google.