Aplikacja mobilna w sprzedaży online
Aplikacje mobilne to ważny element sprzedaży online, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Nie jesteście przekonani? W takim razie warto spojrzeć na liczby, które z pewnością przekonają Was, że telefon to ważne źródło konwersji. Statystycznie zakupy przez telefon robi już ponad 50% internautów! Jak dostosować stronę internetową do tego trendu? Rozwiązaniem może okazać się aplikacja mobilna.
Po co nam aplikacja na telefon?
Jaka powinna być aplikacja doskonała? Szybka, intuicyjna i atrakcyjna pod względem estetycznym. Dlaczego klienci chętnie korzystają z aplikacji zakupowych? Przede wszystkim pozwala im to zaoszczędzić czas i jest wygodne. Warto, więc odpowiedzieć na potrzeby użytkowników i dać im to czego oczekują. Czyli wygodne zakupy online w aplikacji za pośrednictwem telefonu. My również na tym zyskamy, bowiem w ten sposób tworzymy kolejny kanał komunikacji z klientem. Za pośrednictwem apki możemy inicjować programy lojalnościowe, wysyłać powiadomienia typu push, czy gromadzić leady. Właścicielom biznesów e-commerce takie rozwiązanie daje, więc cały wachlarz możliwości.
Aplikacja mobilna, czy PWA?
Natywna aplikacja mobilna stworzona na miarę naszych potrzeb to często duży koszt, na który mogą pozwolić sobie tylko największe sklepy. Proces tworzenia spoczywa najczęściej w rękach profesjonalistów, którzy na podstawie naszych oczekiwań, badań i testów tworzą najbardziej optymalne rozwiązanie. Co w przypadku, kiedy nie możemy pozwolić sobie na taką inwestycję? Ciekawą alternatywą jest PWA (Progressive Web Aplication), czyli aplikacja w języku webowym. Pozwala ona wyświetlać powiadomienia oraz działa w tle, dzięki czemu umożliwia wykorzystanie kluczowych narzędzi marketingowych. Ponadto w porównaniu do klasycznej strony mobilnej PWA umożliwia znaczne skrócenie czasu ładowania strony, a tym samym obniża nam współczynnik odrzuceń sesji mobilnych. To ciekawa technologia dla osób działających w e-commerce, które chcą korzystać z dobrodziejstw, które proponują aplikacje, a jednocześnie pragną zrobić to szybko i stosunkowo tanio.
Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na natywną aplikację mobilną, czy PWA, warto stworzyć plan działań marketingowych w obrębie tej technologii. Każde z tych rozwiązań jest, bowiem efektywnym narzędziem sprzedaży online. Ten potencjał, więc nie powinien się marnować!