6 sposobów na to, aby zacząć skutecznie angażować konsumentów na Instagramie
Każdego dnia dociera do nas niezliczona ilość komunikatów, pod których nadmiarem w pewnym momencie po prostu się ”wyłączamy” i przestajemy je widzieć. Dziś jednak to uwaga jest głównym miernikiem wartości i czymś niezwykle pożądanym. Jak zatem zacząć skutecznie angażować konsumentów na Instagramie, gdy wokół tyle szumu? Poznaj sześć sposobów, które pozwolą Ci trafić w przysłowiową dziesiątkę i wzbudzą oczekiwane reakcje ze strony odbiorców…
Postaraj się, jak najdokładniej określić grupę odbiorców
Pierwsze i podstawowe pytanie, z którym musimy zmierzyć się, jeżeli myślimy o tym, jak zacząć angażować konsumentów na Instagramie, brzmi: czego użytkownicy szukają na mojej stronie? Żeby się tego dowiedzieć i w rezultacie sformułować trafne komunikaty, zachęcające ich do pozostania na niej na dłużej, trzeba się najpierw o nich jak najwięcej dowiedzieć. Kim są, jakie są ich przyzwyczajenia, co lubią itd. Po sprecyzowaniu grupy odbiorców warto zadać sobie kolejne pytanie: co chcę im dostarczyć poprzez mój post (wiedzę, zachęcić do zapoznania się z ofertą sprzedażową, a może po prostu poprawić im humor)?
Postaw na wartościowy content marketing
To, o czym zamierzamy pisać, powinno być z jednej strony interesujące a z drugiej wpisywać się w to, co jest aktualnie popularne i o czym po prostu ”się mówi”. Wówczas łatwiej o zaangażowanie ze strony konsumentów. Jednocześnie publikowane treści powinny być spójne, poprawne pod względem językowym i wzbudzać jakieś emocje (najlepiej pozytywne). Treści, które ich nie wywołują w ogóle, nie są w stanie angażować konsumentów na Instagramie, ani też wpłynąć na ich przyszłe decyzje zakupowe. Dobry content marketing to zatem porządny fundament pod budowanie zaangażowania użytkowników.
Pisz i mów w sposób zrozumiały
Tak, jak dobrze powinna być określona grupa odbiorców, tak też jasno powinny być sformułowane komunikaty, które zamierzamy do niej kierować. Nie da się angażować konsumentów na Instagramie, jeśli to, co chcemy im przekazać – nie będzie dla nich zrozumiałe. Prowadząc firmę, nie bójmy się pisać także o tym, co dla nas wydaje się banalne, bo ”my to już wiemy”. Przecież takie ciekawostki mogą zwiększyć zainteresowanie obecnych, jak i nowym odbiorców tematem. Zwróćmy uwagę także na atrakcyjność zapisu. Gęsty tekst bez miejsca na pauzę, szybko zniechęci do dalszej lektury…
Zadbaj o obecność treści innych niż tekstowe
W związku z tym nie warto poprzestawać tylko i wyłącznie na samym tekście, który, jak podkreślają naukowcy – nie angażuje tak skutecznie, jak forma graficzna. Zdjęcia, gify albo filmiki, ale nie tylko te ”promo” i wystylizowane, również te od przysłowiowej kuchni – wzbudzają zaufanie i skupiają uwagę konsumentów. Często także mają ”żywsze” reakcje niż przekaz tekstowy. W gruncie rzeczy o to właśnie chodzi.
Zachęć do działania
Chyba każdy słyszał, o czymś takim, jak Call To Action. To absolutny must have, jeśli zależy nam na zaangażowaniu odbiorców. Komunikat ten informuje bowiem, czego od nich oczekujemy, czy np. zostawienia komentarza, odwiedzenia strony internetowej, czy przeczytania podlinkowanego artykułu i zostawienia opinii o nim? W każdym razie im lepiej sformułowany komunikat, tym bardziej prawdopodobne, że uda się angażować konsumentów na Instagramie, w taki sposób, jakbyśmy tego chcieli.
Skorzystaj z innych kanałów promocji
Dobrze jest mieć w zanadrzu także inne miejsce w sieci, które pozwoli na promowanie własnego konta na Instagramie. To może być np. blog, na którym można poinformować o jakimś wydarzeniu i zachęcić do wzięcia udziału w nim. W ten sposób można przekonać także tych niezdecydowanych, którzy dotąd raczej omijali Instagram… Czasem jeden rzut oka wystarczy, by przekonać się do danego miejsca, ale dobre, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.
Sposoby, aby skutecznie angażować konsumentów na Instagramie — podsumowanie
Budując własną społeczność, warto starać się zachęcić ją do dyskusji i wymiany zdań. To może być ciekawy temat, nietypowa gra słów albo oryginalny filmik wrzucony na Instagram. Zachęcając konsumentów do działania, szybko poznamy ich opinię. Niektórzy jednak wciąż pytają: czy social media są skuteczne (argumenty za)? Chyba najważniejszym argumentem jest fakt, że przy odpowiednio przeprowadzonych działaniach, możemy liczyć na uwagę konsumentów, a to właśnie od niej zaczynają się podejmowane przez nich decyzje, w tym te zakupowe…