WoMM – marketing rekomendacji, a wzrost sprzedaży

Któż z nas nie zna zakupowych dylematów? Kupić, czy nie kupić – oto jest pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Próbujemy, więc pozyskać poradę na ten temat u innych użytkowników, którzy pożądany przez nas przedmiot już posiadają. Tak napędza się marketing szeptany, który w znacznym stopniu kreuje wyniki sprzedażowe firm działających w sektorze e-commerce.

Społecznie jesteśmy uwarunkowani w ten sposób, że liczymy się z opiniami innych ludzi. Dlatego tak dużą biznesową moc ma word of mouth marketing, który stał się doskonałym narzędziem sprzedażowym. Z tego rozwiązania korzysta wiele firm, które za sprawą narzędzi buzz marketingu chcą wesprzeć inne inicjatywy promocyjne lub stosują działania z cyklu WoMM, jako samodzielne źródło pozyskiwania nowych klientów.

Jak pozyskiwać opinie?

Prawie 90% użytkowników sieci ufa zweryfikowanym opiniom, które można znaleźć w wyszukiwarce. Dlatego tak istotne jest, żeby kampanie WoMM oparte były na autentycznych przekazach. Skutecznym narzędziem w inicjowaniu rekomendacji będzie wsparcie ambasadorów marki, którzy inicjują dyktuje na temat naszej oferty. Ponadto warto pokusić się o wykorzystanie programów afiliacyjnych oraz udoskonalenie obsługi posprzedażowej.

Czy to się opłaca?

Marketing rekomendacji może przynieść długofalowe wzrosty sprzedaży, jednak żeby działania WoMM były efektywne muszą spełnić kilka kryteriów. Przede wszystkim powinny opierać się na etyce, merytorycznym przekazie oraz dobrze dostosowanym do rodzaju przekazu kanale komunikacji. Kampania stworzona przez profesjonalistów to skuteczny sposób na zbudowanie zaufania klientów, zwiększenia zasięgów i widoczności w wyszukiwarce, a w efekcie wsparcia sprzedaży. Jakie są fundamentalne zalety marketingu szeptanego? Przede wszystkim możemy wypracować długofalowy, a zarazem szybki efekt w stosunkowo krótkim czasie. Ponadto koszty prowadzenia kampanii są stosunkowo niskie w porównaniu do tradycyjnych form reklamowych. Co ważne WoMM to nie tylko skuteczne wsparcie sprzedaży ,ale też niezastąpione narzędzie do budowania pozytywnego wizerunku firm.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]
Z marketingiem związany jestem od ...właściwie przez całe życie. Mam doświadczenie w pracy z "wielkimi" firmami, ale nie są mi obce również problemy mniejszych podmiotów. Jestem autorem książki o prowadzeniu działań marketingowych. Aktywnie uczestniczę w procesie wdrażania i realizacji strategii marketingowych klientów firmy, w której pracuję. Prywatnie realizuję kampanię dla firm, które potrzebują mentora i przewodnika w Internecie. Dlatego też powstał projekt "slogan-reklamowy" nawiązujący w swym znaczeniu do skutecznego przekazu i działań content marketingowych. t.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *