Jak zaprojektować stronę internetową, która sprzedaje?

Strona internetowa to miejsce, gdzie najczęściej klient styka się z firmą po raz pierwszy. Jeśli wchodzi na nią przypadkowo, prawdopodobnie nie skorzysta z oferty w danym momencie. Może jednak zachować ją w pamięci na później, gdy wyda się atrakcyjna, na przykład pod względem wizualnym. Z kolei gdy jest to faktyczny klient, który chce kupić, a strona mu to utrudnia, wtedy zdecyduje się na ofertę konkurencji. Jak więc zaprojektować stronę, by poprawiała wskaźniki sprzedaży?

Dobra treść zatrzymuje na stronie

Internauta najczęściej wchodzi na daną stronę w poszukiwaniu określonych informacji. Zatem dobra treść to taka, która te informacje dostarcza, a jednocześnie robi to w sposób ciekawy i wciągający. Innymi słowy użytkownik strony pozostanie na niej dłużej, by przeczytać cały opis, jeśli go zaciekawi. Jeśli jest głodny wiedzy, przeczyta też i inne dostępne artykuły. Zatem bardzo ważną rolę na stronie odgrywa to, jaki rodzaj treści się na niej znajdzie.

Warto uwzględnić także to, jak na content na stronie zapatruje się wyszukiwarka, w jakiej chce się być widocznym, na przykład Google. Nie można więc zapominać o optymalizacji treści pod kątem odpowiednich słów i fraz kluczowych, związanych z tematyką strony. Opłaca się poświęcić więcej czasu na przygotowanie rzetelnej treści, dostarczającej wielu pożytecznych wiadomości niż dodać krótki tekst, który jest powieleniem artykułów dostępnych na innych stronach. Wiele danych sugeruje, że największym zainteresowaniem cieszą się te treści, których nie ma nigdzie indziej w sieci, a także tak zwane artykuły evergreen, na przykład w formie poradnika.

Jeśli internauta uzna serwis za przydatny i wzbogacający go o wiedzę, której nie ma, chętnie na przykład zapisze się do newslettera, by nie przegapić nowych treści. W ten sposób istnieje duża szansa, że taka osoba prędzej czy później zdecyduje się skorzystać z innych płatnych rozwiązań, które się na niej opisuje. Ponadto pozostaje się w stałym kontakcie z osobą, która jest faktycznie zainteresowana, co pozwala zbudować grupę docelową stosunkowo niewielkim nakładem kosztów.

Strona, która wyróżnia się „z tłumu” pod względem wizualnym

Dobrze napisana treść powinna być również podana w odpowiedniej oprawie graficznej. Im jest bardziej przejrzysta, tym lepiej. Warto też zadbać o to, by witryna miała nieszablonowy layout, czyli by jej użytkownik nie pomyślał „już gdzieś taką widziałem”. Im jest bardziej dostosowana do tego, co oferuje i jaką tematykę porusza, tym lepiej.

Pierwsze wrażenie odgrywa w tym przypadku olbrzymią rolę. Jeśli strona nie jest atrakcyjna pod względem wizualnym nawet dobrej jakości treść nie zrobi na internaucie tak zwanego efektu WOW. Oczywiście nie można też zapominać o tym, że strona powinna być graficznie dopasowana do potrzeb, a także by szata graficzna nie spowalniała wczytywania się strony. W przeciwnym razie oryginalna forma może przynieść więcej szkody stronie niż pożytku.

Zamiast napychać stronę różnymi „bajerami”, które odciągają uwagę od treści, zdecydowanie lepiej sprawdzają się takie nowoczesne rozwiązania eksponujące ją. Może to być na przykład efektowne, rozwijane menu, składające się z kilku poziomów. Dzięki niemu zmniejszy się liczbę kliknięć potrzebną do dotarcia do określonej informacji.

Produkty, które „mówią” do Klienta za pomocą żywych i szczegółowych opisów

Jeśli strona jest serwisem sprzedażowym oferującym dany asortyment, nie można zapomnieć o opisach produktów. Przede wszystkim każda taka informacja powinna być unikalna – zarówno w obrębie tego serwisu, jak i w sieci w ogóle. W przeciwnym razie można stracić dobrą pozycję w rankingu w wyszukiwarce.

Poza tym, jeśli użytkownik zauważy, że opisy się powielają, może być nieufny i nie złoży zamówienia. Może na przykład pomyśleć, że firma, która w taki sposób prezentuje swoje produkty, jest nieuczciwa. Może też nie kupić produktu z bardziej prozaicznego powodu – nie znajdzie w opisie treści, które by go naprawdę interesowały. Opłaca się więc zadbać o atrakcyjny opis. On dokładnie wymieni wszystkie cechy produktu, jakie tylko dla potencjalnego kupującego mogą mieć znaczenie. Często to właśnie opis powinien być zachętą do tego, by kupić, a zdjęcie produktu jedynie dodatkiem.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Z marketingiem związany jestem od ...właściwie przez całe życie. Mam doświadczenie w pracy z "wielkimi" firmami, ale nie są mi obce również problemy mniejszych podmiotów. Jestem autorem książki o prowadzeniu działań marketingowych. Aktywnie uczestniczę w procesie wdrażania i realizacji strategii marketingowych klientów firmy, w której pracuję. Prywatnie realizuję kampanię dla firm, które potrzebują mentora i przewodnika w Internecie. Dlatego też powstał projekt "slogan-reklamowy" nawiązujący w swym znaczeniu do skutecznego przekazu i działań content marketingowych. t.

One thought on “Jak zaprojektować stronę internetową, która sprzedaje?

  1. Dobrze zaprojektowana strona to teraz podstawa. Zwłaszcza w czasach, gdy sprzedaż przez internet i cały ten internetowy marketing jest taki ważny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *