Dlaczego każda firma powinna mieć stronę internetową?

Internet jest wszechobecny w codziennym życiu. Ponad 72% osób w Polsce ma dostęp do internetu i przegląda go średnio 6 godzin dziennie. To nie jest mało. Można nawet powiedzieć, że sporo. Mimo tego wiele firm nie ma jeszcze strony internetowej. Wydaje się to lekkomyślne. Dlaczego? Oto kilka powodów przemawiających za tym, że każda firma powinna mieć stronę internetową.

Bądź tam, gdzie są klienci

Dwie trzecie polskiego społeczeństwa korzysta z internetu. Biorąc to pod uwagę, na 100% są wśród nich osoby, które mają szansę stać się twoimi klientami. Nie wykorzystując możliwości, jakie daje internet, nie dajesz okazji na zapoznanie się z ofertą firmy. Szczególnie osobom, które w inny sposób nigdy by się na nią nie natknęły.

Daj się znaleźć

Aby klienci skorzystali z usług czy zakupili produkt, najpierw muszą dowiedzieć się o nich. Do tego służy reklama. Można wśród nich wyróżnić:

  • statyczną reklamę wizualną – różnego rodzaju ulotki, plakaty, billboardy oraz reklamy w prasie,
  • reklamę w radiu oraz telewizji,
  • reklama w książkach telefonicznych oraz drukowanych katalogach firm.

Pierwszy rodzaj jest ograniczony fizycznie – może być tylko w jednym miejscu. Drugi jest ograniczony czasowo – reklama w radiu czy telewizji zostanie odtworzona w bloku reklamowym, by po niej nastąpiła kolejna. Z książek telefonicznych czy katalogów firm nie korzysta już prawie nikt.

Strona internetowa to reklama, która nie jest ograniczona ani fizycznie, ani czasowo. Dzięki temu każdy może nas znaleźć niezależnie od tego, gdzie się znajduje i która jest godzina. Wystarczy, że wpisze frazę w Google, a pojawi się przed nim lista najlepiej odpowiadających na zapytanie stron. Aby strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania, musi zostać odpowiednio zoptymalizowana. Dzięki temu firma będzie mogła zostać znaleziona przez dużo większą liczbę osób.

Większa wiarygodność firmy

W obecnych czasach konkurencja jest silna w niemal każdej branży. Właśnie dlatego tak bardzo ważne są wizerunek oraz wiarygodność. Wielu Polaków ma w zwyczaju sprawdzić opinie i poszukać więcej informacji o firmie, z której usług zamierzają skorzystać. Brak strony www może wywołać nieufność i podejrzenie, że ma się do czynienia z firmą-krzakiem.

Możliwość zobaczenia, co firma ma do zaoferowania, sprawdzić opinię, dane kontaktowe czy zobaczyć zdjęcie realizacji, powoduje, że firma zyskuje na wiarygodności. Dzięki temu można podnieść zaufanie potencjalnego klienta i szansę podjęcia współpracy.

Pełna oferta firmy za jednym kliknięciem

Czasem zawarcie wszystkich usług, które oferuje firma, bywa trudne. Szczególnie jeśli ma się do czynienia z ulotką czy krótkim spotem reklamowym. W takich przypadkach trzeba się streszczać i nie ma mowy o tym, by zmieściła się cała oferta firmy.

Strony internetowe nie mają takich ograniczeń. Liczba usług i produktów, które można dodać, jest w zasadzie nieograniczona. Dodatkowo pogrupowanie ich na kategorie i podkategorie sprawi, że potencjalny klient będzie w stanie łatwo odnaleźć się w gąszczu możliwości.

W prezentacji można zawrzeć:

  • zdjęcia,
  • opisy,
  • parametry techniczne,
  • filmy wideo,
  • dokumenty

Dobrze zbudowana strona ofertowa może przynieść naprawdę duże zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.

Niski koszt pozyskania klienta

Stworzenie strony internetowej to jednorazowy wydatek. W tym przypadku ten sposób reklamy także góruje nad tradycyjnymi działaniami marketingowymi. Jest dostępna non stop i nieustanne pracuje. Właśnie dzięki temu jej koszt pozyskania klienta wraz z pozyskiwaniem kolejnych coraz bardziej się zmniejsza, aż finalnie staje się najbardziej opłacalną formą promocji wśród wszystkich możliwych.

Podsumowanie

W internecie istnieje już prawie miliard stron internetowych. Ich liczba ciągle rośnie. Internet coraz bardziej staje się czymś, bez czego nie wyobrażamy sobie codzienności. To wystarczający powód, by każda firma miała własną stronę internetową. Co więcej – w obecnych czasach posiadanie witryny www to konieczność!

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Z marketingiem związany jestem od ...właściwie przez całe życie. Mam doświadczenie w pracy z "wielkimi" firmami, ale nie są mi obce również problemy mniejszych podmiotów. Jestem autorem książki o prowadzeniu działań marketingowych. Aktywnie uczestniczę w procesie wdrażania i realizacji strategii marketingowych klientów firmy, w której pracuję. Prywatnie realizuję kampanię dla firm, które potrzebują mentora i przewodnika w Internecie. Dlatego też powstał projekt "slogan-reklamowy" nawiązujący w swym znaczeniu do skutecznego przekazu i działań content marketingowych. t.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *